1 april 2007

Nya invånare

Jag var på Zoomässan idag =) och köpte lite nya fiskar och växter! Jag mätte lite värden innan jag åkte och köpte fiskarna, så här såg de ut i 102l: pH 8.0 KH 7 NO2 0ppm (Jag tillsatte 2tsk bikarbonat) 160l: pH 6.0 KH 2 CO2 ca 66ppm (mycket bra! =) jag är ärligt talat mycket förvånad! Växterna bubblar ändå inte så bra, det kanske blev ett dåligt test, att jag råkade få lite vatten från NutriSI lösningen med Citronsyra eller nåt kanske) Jag köpte 4st Julidochromis transcriptus "Gombi" till 102l Tanganyika biotopen. De är verkligen fina! De är nu mest bland stenarna och dom är de som bestämmer över multisarna =) Får se vem som kommer bestämma senare när alla fiskarna är lite mer inbodda i akvariumet.Tydligen så kan Lamprologus multifasciatus vara riktigt aggressiva mot andra fiskar och "mobba" dom, även om multisarna är flera gånger mindre än de andra fiskarna, så det ska bli kul att se vem som hävdar sig mest! =)
Både Lamprologus multifasciatus och Julidochrosmis transcriptus "Gombi" har några vassa tänder, framme i munne. Känns sådär halvkul att greja i karet nu när man vet det ;) Nej, men det ska nog gå bra.
Dessutom köpte jag också Ludwigia palustris "Red", får se om den verkligen blir röd. Nu är den i typ "halv-emers" form... Bilder kommer.

Inga kommentarer: