19 april 2007

Beställning från Aquaristic! =D

Nu kom min order från http://www.aquaristic.net/, efter exakt 3 veckor! Rätt så lång tid, men det berodde på att inte allting fanns hemma från början, så de behövde köpa in grejerna själva först. Frakttiden var endast 4 arbetsdagar! =) häftigt snabbt ändå, de skickade grejerna i måndags och jag fick dem idag (torsdag). Det var UPS som fraktade. En sak som var lite kass är att de kör hem paktet till ditt hus, och utan att förvarna innan de kommer. Det var en jäkla tur att det var någon hemma, när de kom denna gången.
Det känns verkligen som att Aquaristic är ett seriöst företag och jag kommer inte att tveka att beställa från dom fler gånger! =) Jag kan verkligen rekomendera dom!
Allting jag beställde fanns med i paketet: 8m CO2 slang, 1 Tunze mini cirkulationspump, 1 mässing backventil för CO2, 6st 90grader slangböjar (för 16/22mm) och 1 Papillion pH-controller! =) Jag har längtat efter pH-controllern, men just nu är det nog inte till så stor användning iom att det knappt funkar att lösa upp CO2:n som jag kör in genom ytterfiltret och sedan in i AM Reaktor 1000 =S
90 grader slangböjarna (16/22mm):Mässing backventil för CO2:8m CO2-slang: Tunze Mini Cirkulationspump (se hur liten den är! som en tändsticksask, men ändå rätt kraftig):Papillion pH-controller:Allting (inkl. frakt, mm) kostade mig 2 996SEK. Det kändes först som för myket pengar på lite grejer, men det är ju pH-controllern som kostar drygt 5/6 av hela priset. Frakten kostade 19Euro ungefär, inte så farligt ändå. Paktet vägde 2.3kg. Så jag är nöjd med köpet =)
För att först "kunna" använda pH-controllern, så tänkte jag köpa ett nytt ytterfilter (starkare). Annars kommer den bara spruta på med CO2 hela tiden ändå, så det är ingen mening med den nu tyvärr. Jag hoppas att den snart kommer till användning! =)
Jag har inte hört talas om Papillion innan, men jag chansade på att det var en ok pH-controller. Jag tycker att priset var rimligt och så var det ett stort plus att allting som behövdes för att starta igång den ingick i samma paket! dvs elektrod/prob + pH-controller enhet, kontakt och kalibreringsvätskor.
Jag måste också få reda på vad det är som gör vattnet i 160l så grumligt. Kanske kan det bero på att det kommer in solljus på morgon och kväll i karet eller att det är CO2-brist?

Inga kommentarer: