25 april 2007

GRUS

Idag kunde jag äntligen köpa mörkt grus! Att det ska vara SÅ svårt att få tag lite lite svart grus! konstigt egentligen. Gruset jag köpte var 20kg Diabas (Flisby AB, Dekor Grus) från Hornbach i Göteborg. Jag har inte sett att dom haft det där innan, så det var nästan rena turen att jag ringde dom och frågade efter något mörkt grus =) Det kostade 129kr, rimligt. Jag har kollat på de flesta affärerna i Göteborg, men ingen annan har haft det, eller jo; Gubbero Zoo hade lite kvar av något mörkt grus, men de hade inte mycket kvar och så kände jag på mig att det var något "konstigt" grus... Det har ju vart några affärer som haft svart engelsk sjösten, men bara Hornbach som haft detta som ser naturligt ut! =) Jag tänkte köpte lite snäckor från ett ställe och samtidigt köpa lite svart grus från han som jobbade i affären (privat), men så slängde han bara iväg gruset precis innan jag skulle köpa det =( nämner inga namn, men jag tycker verkligen att det är kass stil!!! Har även köpt Tropicas Plantssubstrat för att testa i det nya 24l karet också, under gruset. Får se om jag märker nåt särskillt (hoppas på att det inte kommer en trådalgsodling). Jag tänkte även lägga in lite urlakad jord i gruset, för att kunna lägga i djur så snart som möjligt.

Inga kommentarer: