4 april 2007

AkvarieShopen

Idag kom mina grejer från AkavrieShopen/Flodströms hem =) ( http://www.akvarieshopen.com/ )
Allting fanns med, som jag hade beställt.
Jag tycker dock att AkvarieShopen var rätt så sega, det tog flera dagar för dom att bekräfta ordern, sedan skicka ett mail om att allting inte fanns på lager och sedan tog det ytterligare några dagar att få hem varorna och sedan skicka iväg grejerna. Jag har iaf fått intrycket av att dom är slöa! 
Grejerna kom iaf fram och jag hade inte så brottom, så denna gången spelade det ju inte så stor roll egentligen.
Jag fick iaf hem dessa grejerna idag:
  • 1st Eheim Aquaball 2206
  • 1st Citron syresten
  • 2st reduceringsventiler (16/22mm --> 12/16mm) för slangar
För detta fick jag ge 390kr inkl. frakt.
Det lilla Eheim innerfiltret ska jag ha i 24l karet sen =) Det kändes verkligen att det var kvalitet, jämfört med alla grejer jag haft innan =D Grymt stort plus till Eheim. Jag tror inte jag kommer kunna köpa mer grejer från andra tillverkare än Eheim ;) Jo, lite kanske.
Jag tror iaf att detta innerfilter kommer passa perfekt i karet!
Det ska pumpa 120-360l/h (går att ställa in), utblåset går att rikta i 3 riktningar, dvs egentligen hus som helst (superbra tycker jag!!!), filtervolymen är ungefär 2-3dl (det räcker, fast det är ju inte överdrivet =) ), Det får plats i karet, tar lagom mycket plats. Helt enkelt perfekt, även kvaliteten går ju inte heller att klaga på =D
AkvarieShopen skrev inte heller under på garantin, vilket dom skulle ha gjort (gällande innerfiltret). Jag vet inte om jag orkar skicka tillbaka lappen, får se hur jag gör med det... störande iaf! =(
Egentligen skulle jag satt på reduceringsventilerna på ytterfiltrets slangar, så att jag kunde köra med rätt dimension slangar på AM Reaktor 1000, men jag tror jag struntar i det, så länge. Jag sparar dom ett tag istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Handla någon annanstans!!

Anonym sa...

Köpte grejor hos Akvarieshopen.
Tyvärr betalade jag i förskott,
när jag inte fått något efter ca 2 mån, avbeställde jag.
Några pengar tillbaka har jag ännu inte fått efter ca 8 mån, trots flera påminnelser.
Omöjligt att få tag på dom på telefon, enda möjligheten till kontakt som finns är via deras hemsida.

Krävde i måndags pengarna tillbaka
denna vecka, annars vidtar jag rättsliga åtgärder.
Får se om hur det går.