27 april 2007

24l växter

Jag köpte växer till mitt nya 24l idag, på Zoomässan.
Ska försöka göra en layout, som kommer se ut något liknande det här (sett ovanifrån):
Växterna jag köpte idag är: Hemianthus callitrichoides ("Cuba"), Bacopa australis och Echinodorus tenellus. Nu ligger dom i 160l så länge.
Men jäklar vad dyra dom är på Zoomässan, det är ju läskigt! =(
Jag köpte även 500ml EasyLife ProFito (mikronäring) och fick några Malaysiska sandsnäckor, som jag ska ha i mitt 2l nanokar, kanske stoppar några i 24l, för att kolla att snäckor klarar näringsnivåerna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den här layouten tror jag väldigt mycket på! Kommer förmodligen bli skitsnyggt med blandningen mellan HC och nålgräs - speciellt om du inte håller gränserna kliniskt perfekta utan låter nålgräset växa in lite i HC:n.

Leonard sa...

jag tror också mycket på detta! =)Kul att du gillar det, får se hur det blir när jag startar det, men det kommer säkert bli bra!
Jag tänkte ju inte använda nålgräs, utan E tenellus (men jag tror att du bara skrivit fel eller något, jag förstår percis hur du menar iaf!).

Anonym sa...

Aha, jag läste fel. Hmm.. E.tenellus är ju ganska kraftig, ska bli intressant att se om den funkar bra med den HC:n som är så petite.