31 mars 2008

Räkkar VB

Vattenbyte i räkkaret. Nu har mossan bakom gallret faktiskt börjat kika fram med små gröna skott =) Härligt!! Jag doserade mineralpulver och FFM efter VB denna gången.
Räkorna verkar må bra, men dessa som jag köpte nu verkar det inte vara lika fin gradering på, mer åt C - B än A som jag tror jag fick av första gången jag köpte. Jaja...
Jag har lagt in lite aktivt kol i innerfiltret, för att få bort eventuella gifter som skulle kunna finnas kvar i vattnet. Jag tar ut kolet igen nästa helg.Här ser ni Cryptocoryne parva i framkanten, det och min lilla planta Crypt. wendtii "Tropica" är nog det enda som är nytt sedan förra uppdateringen. Kanske också Crypt. balansae var. Crispatula också är nytt. Min idé med layouten nu är att låta C. balansae växa upp till ytan och lite till. Mossan ska såklart få växa ut ur gallret ordentligt! Jag funderar på att göra en pinne till med mossa på. Kanske också byta ut roten (som Anubias'en är knuten på) mot ett rör av Bamboo Charcoal, det gillar nog räkorna bättre! ;) C. parva ska få växa ihop lite glest i förgrunden och jag kanske petar in lite mossa som får sprida ut sig under C. parva's blad. Vattenpesten ska bort och jag tänkte plantera en större Cryptocoryne-art där sedan, kanske C. cordata. Lite i bakgrunden ska jag ha en mix an främst C. wendtii "Green" och lite C. wendtii "Tropica". Jag vill nog ha lite flytväxter, men inte lika mycket som jag har just nu.
Vad tror ni om det? Några idéer om vad jag borde göra istället? Tips? =)

Inga kommentarer: