5 mars 2008

växtkar VB

Jag gjorde ett mindre VB idag när jag rensade massa växter. Jäklar vad fort och mycket Myriophyllum mattogrossense växer säger jag bara! Slängde minst 0.5l av den idag och det är ju en del med tanke på att karet är så litet.
Tog också ur all Weeping mossa och "Narrow" Javaormbunkarna. Mossan kommer jag sätta i 24l räkkaret istället och Ormbunkarna säljer jag nog. Ni får säga till om ni är intresserade.Glosson som är kvar i karet nu ska jag ta bort i helgen för att sedan skicka iväg till en lycklig köpare =)
Grenarna ska jag försöka täcka med Fissidens fontanus och sen ska jag fixa en snygg förgrund. Får se hur det går =)
Jag ska försöka skriva PMDD:n jag doserat i PPM istället för volym (ml) eftersom att det blir mycket lättare för er som läser att få en känsla av hur mycket det är. Det skulle jag tyckt iaf =)
12.5ppm NO3
8ppm K
0.4ppm Fe
0.5ml EasyCarbo
Hoppas på att detta ska stämma nu ;)

Inga kommentarer: