8 mars 2008

Ny förgrund

Ja, förgrunden är utbytt!
Glosson är utsliten ur karet och ersatt med en härlig, kanske överflödig ;) blandning av HC, Utricularia graminifolia och Marsilea hirsuta =D
Nu när jag ser det direkt efter plantering, så ser det jäkligt stökigt ut, men om jag tar bort en, kanske 2, av arterna när det växt ihop så blir det säkert bra! Marsilean ska vara kvar iaf! Skulle gärna haft lite Echinodorus tenellus också.... Jag kan aldrig bestämma mig för en enda art, det är det som är mitt problem när jag gör layouterna.
Jag har hört talas om Echinodorus tenellus "Amano", men jag undrar om den arten verkligen finns... Sökte på google och hittade några brasilianska sidor som har den, men man undrar ju om dom döper den till det för att sälja mera.... Iof hade dom den vanliga tenellusen också.
Nya växter på G i bakgrunden också. M. mattogrossense ska nog tyvärr åka bort, även om jag gillade den. Grym snabbväxare var den iaf!

Inga kommentarer: