17 maj 2007

Zoomässan

Detta inhandlades på Zoomässan idag:
1 Gabonräka till 102l (120kr)
1 lök röd Nympheae (lotus?) med 2 plantor på till 24l (100kr! =s)
1 burk med Aquatic Nature Shrimp Excel (räkfoder, granulat) för Körsbärsräkorna (135kr)
Jag tänkte att det skulle bli ensamt för den första Gabonen att vara helt själv i 102l, så jag köpte en till. Jag kanske köper en tredje också.
Nympheae:n ska jag ha i 24l. Jag tänkte ha den i det högre bakre hörnet av karet och bara låta den få flytblad. Jag hoppas den börjar blomma sen också, det kommer bli snyggt i 24l med öppen vattenyta! =)Näckrosen kostade 100kr! Det var inte direkt billigt, men jag ville verkligen ha en och jag vet att jag inte kommer till nån affär som säljer dem billigare förän om typ nån månad, så jag köpte en där istället.
Jag har hört en del som verkligen tyckt om AN:s räkfoder och jag ska testa detta på mina RC och om jag köper fler räkor ocskså =) Jag tror dom kommer gilla det. Det var inte direkt billigt, men jag kan inte heller tänka mig att det går åt mycket till att mata ca 20 dvärgräkor, så jag tycker ändå det var ok.

Inga kommentarer: