26 maj 2007

2l

Det var ett tag sen jag skrev något om 2l karet.
Nu har jag iaf gjort ett större VB och tagit bort alger från rutor.
Nålgräset har växt fast i gruset nu, så det är inga plantor som åker upp hela tiden. Det är rätt jobbigt att sitta med gaffel + kniv, bestick (bästa metoden jag kommit på) och trycka ner dem i gruset, utan att vattnet svämmar över =) Men nu kommer jag förhoppningsvis slippa det ett tag. Det växer inte fort, men någon månad kommer det se snyggt ut tror jag.
Jag funderar på att släppa i några Körsbärsräkor i karet, men det är väl egentligen för litet och rökorna kan ju lätt klättra ut, så jag vet inte...
Eller försöka hitta någon annan snäcka (Mayalsiska sandsnäckor har jag redan), som inte klättrar ut (som Zebrasnäckor och Ampullaria)...
Blandningen av EasyCarbo är nu 1 del EasyCarbo + 9 delar kranvatten, men när jag får tag i en större bägare, så ska jag göra den 1:24 i stället.
Gödning blev:
3 droppar TMG
0.5krm KNO3
1.5ml KH2PO4 (original utspädning)
2ml EasyCarbo (jag borde göda mindre, men det är så svårt att bara ha i lite)
Jag hade i extra mkt KNO3 eftersom att det var lite Cyano i botten.

Inga kommentarer: