4 maj 2007

Röda Posthornsnäckor

Gjorde lite tester på 24l vattnet idag igen. Värdena hade halverats, som de skulle (förutom pH och KH förståss!) iom att jag inte gött någonting extra, bara haft i bikarbonat.
Värdena låg så här idag:
pH 7.8
KH 7.5
PO4 5ppm
NO2 0.4ppm
Det verkar ju ok med ntriten än så länge iaf. Hornsnäckorna, som jag släppte i 24l igår (från 102l karet) verka ju trivas. De smyger runt i karet och gnager =D
Jag fick även hem mina röda Posthornsnäckor på posten idag! =) De var rätt små och mkt torra eftersom att de hade legat i torrt toapapper i 2dygn =s men någon klarar sig nog. Nu ligger de alla i ytan och flyter...
Följde med lite halv fräsch Rotala rotundifolia med snäckorna i paketet också. Den kan säkert ta sig i 160l, men såg inte så rolig ut nu =)
Jag fick även några större röda Posthorn på Zoomässan =) Snäckorna kom igång mkt fort och verkar också trivas, trots nitriten...

Inga kommentarer: