21 februari 2007

Runt i GBG

Efter min praodag på Volvo, i Göteborg, så åkte jag till Zoo Kompaniet. Det tog en stund, iom avståndet, snön och köerna. Jag hittade lite bra grejer: 20watt MarinGlo (till Tanganyika biotopen) 4st Zebrasnäckor (Neritina natalensis) 2st Rotala wallichii (jag har ju redan arten, men de som fanns i mitt akvarium innan, kunde lika gärna slängas, de är i skitkass skick) 2st Ludwigia acurata (jag rensade nyss ur mitt bestånd av dessa, och nu har jag inte så mycket kvar, så jag tänkte skynda på uppväxten av mitt bestånd lite) 2st Tonina fluviatilis (kul att testa) 100ml Sera Nitrivec (för 102l uppstarten) 2st Algbollar (Cladophora aegagropholia, till 102l) De hade inga fräscha Microsorum pteropus "Windellö", som jag tänkt köpa. Priset på Red Moore rötterna, var ju inte direkt lågt heller, så jag väntar nog med dom ett tag till ;) Jag glömde köpa en CO2-backventil, vet inte om dom har, men jag antar det.

Inga kommentarer: