9 februari 2007

Order från PWSS

Idag hämtade jag ut grejerna som kom från www.pwss.se . Dom är rätt sega med mailen och allmänt, så man får pusha på dom lite =) Det tog ju 11dagar att få hit grejerna och det är ju ändå helt ok! Allting fanns hemma när jag beställde. Jag köpte: 1l ("lös") TMG, 180kr Filtermatta FIN 50*50*10cm, 260kr JBL fisktransportpåsar 50st, 42x17cm (rund botten), 70kr 10l Coralife Bio-balls, 25kr/l, 250kr Parasilico, Transparent silikon, 310ml, 80kr JBL pH-test, 7.4-9.0, 80kr JBL NO2-test, 90kr Ocean Nutrion Spirulina Flakes 34g, 45kr Frakt: 135kr Totalt: 1190kr Helt ok pris!!! =) Filtermattan ska jag ha dom filtermaterial i det nya karet, fisktransportpåsar + biobollar är bara bra att ha (det var bra pris på biobollarna!!!), silikonet ska jag ha att silikona fast min btn (om det är det, vet inte) i det nya karet med, testen ska jag också ha till nya karet (tanganyika), och maten till alla fiskar, men tänkte mest på nya karet när jag köpte det. Nu har jag egentligen allt som behövs för att starta upp mitt 102l till en Tanganyika biotop. Kanske skulle behövas lite mer kalksten och möjligtvis ett blått (typ MarinGlo) 18watt lysrör isf. Ska starta upp det under nästa vecka! Ska bli kul =)

1 kommentar:

Leonard sa...

Jag har börjat använda TMG nu, känns som att växterna reagerar bättre på detta än NutriSI faktiskt. Mikrobristerna börjar försvinna (kanske också iom ökad dos NutriSI innan övergång till mestadels TMG) och det känns som att algerna pga CO2-brist kommer försvinna också.
CO2-bristerna/algerna har säkert kommit för att växterna inte kunnat ta upp något ämne när det var något som fattades i NutriSI'n, men som finns i TMG'n.