10 februari 2007

Mera Alger

Nu har det kommit ännu mera alger, grönt ludd/trådar, som blir som ett täcke över (de inte allra nyaste delarna/topparna) växter, rutor och stenar. Jäkla jobbiga iaf, ser inte snyggt ut alls! Att dom kommer ska bero på CO2-brist eller varierad mängd CO2, och nu känns det som att jag haft ungefär samma nivå CO2 ett tag, och då kommer algerna igen.
Dock har toffsarna börjat avta.
Mätvärden idag:
pH: 6.2
KH: 4
CO2: 84ppm
Någon som har en aning om vad jag ska göra? Kan det vara så att det är något annat ämne som fattas, så att växterna inte tar upp någonting alls? Mina röda Myriophyllum ser allra värst ut! Det är skit fult i karet nu =(
Ampullariorna har nog hjälpt mot algerna lite, iaf toffsarna. Dom äter toffsar, så jag tror jag ska ha kvar några av dom i växtkaret ändå, inte flytta tillbaka alla snäckorna till 2l sen.

Inga kommentarer: