25 februari 2007

160l VB

Det blev ett ca 40% VB idag, tog bort lite Myriophyllum, som det var en del alger på, men annats ingenting nästan... Jag hade i lite gödning också: 5krm KNO3 3krm K2SO4 3tsk MgSO4 55ml TMG 40ml KH2PO4 Jag ska ha i rätt mkt mikroämnen har jag fått för mig nu också, förutom extra kväve (för att motverka cyano som kommer lite här och där). På Zoomässan lyckas dom på Ludwigia acurata äckligt snygga, och dom göder tydligen mest med Tropicads mikrogödning =) Så jag har kört med det ett tag, kan ju vara därför som Rotala har blivit röd och fin? Iof har min Bacopa (som jag köpte där) tappat sin röda färg...
Den nyinköpta Rotala wallichii'n har det blivit fin färg på, som sagt. Det kanske kan bero på att den inte riktigt har gått över från att växa i emers form till submers, den ser iaf bra ut. Dessutom har jag försökt att ha i mera NutriSI och TMG.
Glossostigman har växt ihop bra, ser ut som en matta nu tycker jag. Bara lite mer kompakt och lägre, så blir det skitsnyggt!
Lägger in en bild på Toninan också, den ser inte så fräsch ut :S verkar vara svår...

1 kommentar:

Anonym sa...

Frågan är om det verkligen är Rotala wallichii... Det är inte alltid man får det som står på lappen. :-)