18 februari 2007

102l

Mycket klarare vatten nu.
Jag har haft i Nitrivec i 2 dagar nu, sen starten.
Jag mätte lite värden idag också, JBL testen var helt oanvända (hemma) så dom borde visa någorlunda rätt):
(I affären): NO2: 0
(Hemma): pH: 7.4 KH: 4 NO2: 0.1ppm (efter att jag haft i 1msk bikarbonat hemma): pH: 7.8 KH: 6 Jag trodde att bikarbonaten skulle höja pH och KH ännu mer, jag ska ha i 1 msk till imorgon. Nitriten verkar ju inte så kul, men det är ju inte enormt mycket och helt normalt i början, hoppas verkligen den försvinner snart! Jag tror att det är snäckorna som gör det, att det sitter nån död snigel i nåt skal eller nåt sånt.... :S Jag köpte 1 Anubias till 102l idag också, knöt fast dom på 2 olika stenar + hade i ännu mer sten (iof bara små stenar). Jag tror inte det blir snyggt om jag har i ännu mer växter i 102l, eller vad tror ni? Kan det funka med en Anubias heteophylla också, eller mer nana?

Inga kommentarer: