1 december 2008

Försök till Iwagumi

Jag har omdesignat 24l växtkaret och gjort ett försök till en Iwagumi-scape, dvs att använda mycket stenar i hardscapen och andra saker så som att det ska vara någon viss harmoni och att man ska ha ett visst antal stenar, som jag inte riktigt har koll på =)Tanken är att min scape ska vara enkel, men med en ganska häftig stensättning. Jag var föresten nere i Fjärås förra helgen och plockade hem dessa stenarna, riktigt läckra tycker jag.
Växterna jag tänkt använda är bara Nålgräs och lite, lite HC i framkanten och kanske mellan stenarna lite.Jag vill väldigt gärna ha kritik nu i början innna det blir "för sent" för att man ska orka/vilja ändra någonting =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så läckert. Nu blev jag intresserad att prova någonting ditåt. Snyggt att stenarna är mörkt gråsvarta och botten likadan i nyansen.
Du måste lägga upp mer bilder vartefter karet utvecklas.

Leonard sa...

Vad roligt att du gillar det Sonja! =) Jag kommer absolut lägga upp bilder allt eftersom...
Jag tycker det blev ganska naturligt med sprängstenen och den har en ganska skön, inte allt för intensiv färg som tar fokus från växterna och hela layouten.

b r a m s sa...

skitsnyggt!, Ser med spänning fram emot utvecklingen!

Leonard sa...

Tackar så mycket! =)