8 december 2008

144l Växtkaret

Dammalgerna har nu även börjat ta över mitt andra växtkar... Suck. Nästan de värsta algern som finns känns det som just nu. De syns verkligen mer än någon annan alg jag har haft. Här kommer en dygnsfärsk bild på karet iaf:Jag har plockat bort några växter och planterat om lite grand. Har tagit bort Limnophila aromatica, Staurogyne sp. och Hygrophila difformis. Nu har jag istället Anubias nana "Bonsai" i förgrunden. Det blir bättre eftersom att den är ganska utav de andra växterna. Och så blir jag lite trött på Limnophilan som tar så mycket plats och inte blev så röd dom jag tänkt att det skulle blivit. När karet kommit i form igen, så kanske jag provar den igen, eller Pogostemon stellata som är ganska lik... Sedan har jag bytt ut en stor del av Rotala sp. "Green" (inte all) mot Hygrophila corymbosa "Siamensis 53b" eller vad den heter. Jag har även fått tag i lite Rotala sp. Vietnam som ni ser är planterad i bakgrunden. Jag hittade även en liten stängel Ludwigia repens (Super Red) som jag hoppas att jag får igång igen. Jag vill att acuratan och de andra rödaktiga växterna ska växa upp bakom rötterna och Bolbitisen så att det blir som en röd vägg bakom dem =) Får se hur bra jag lyckas med det...

Inga kommentarer: