3 december 2008

Diamantskalarer

Här kommer några snabba foton från idag på mina nya skalarer.
Jag tycker dom är riktigt praktfulla och snygga! =) Sedan när de parat ut sig så får jag nog sälja eller ge bort det ena paret så att det inte blir för trångt i akvariumet.
De är fortfarande ganska skygga och för det mesta gömmer de sig, men de är framme oftare för var dag som går.
Jag är ganska säker på att föräldrarna till mina fiskar är "Red Back"-skalarer, så de blir kanske lite större än vanliga skalarer. Jag var hemma hos en kille på Zoopet som hade "Red Back" från samma föräldrar och dom var minst sagt snygga, med härliga fenor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dom här är ju hur snygga som helst. Vet du varför de kallas för "diamantscalar"? Har dom något extra glitter över sig eller så?

Leonard sa...

Jag tror egentligen att det är samma som Guldskalar, men vad jag hörde på auktionen så var de tydligen lite extra glittriga i fjällen ;)

Anonym sa...

Ha! ha! Allt för att få intresserade att titta lite extra ;) Men dom är snygga, det är dom.

Leonard sa...

Jo jag tycker dom är jättefina, så det spelar ingen roll vilket det är ;D