28 juli 2007

Åleds

Åleds är en bra affär med rätt många ovanliga och roliga fiskarter, men egentligen inget annat än det. Kommer åka hit nästa gång jag ska starta ett nytt kar och behöver fiskar! Hittade en massa kul som jag tänkt köpa, bl a Humlefiskar och Dvärg neon rasboras. Fast jag bestämde mig för att vänta och se vad jag vill göra med karen och planera lite mer än vad jag i nuläget gjort. Idag köpte jag endast sådant som jag visste att jag behövde ;) Asiatiska Filterräkor (Aytopisene ), Hornsnäckor och Åleds frysfoder Daphnia "Monia". Jag har inte hunnit titta på frysfodret ännu, men misstänker att det är Moina dom menar. Nu har jag totalt 10st Hornsnäckor i 24l karet och det var min tanke. Dom förökar sig inte i sötvatten, så det kommer iaf inte att bli fler av sig självt. Filterräkorna är placerade i mitt 54l och verkar trivas än så länge ;) Får se när nästa återbesök blir!

Inga kommentarer: