30 september 2008

Min fotoväska

Jag blev inspirerad av BluesBoy, så här kommer min fotoväska: Jag hämtade ut en order från CyberPhoto i gårkväll, så jag har inte hunnit prova grejerna så mycket ännu.
Jag blev faktiskt lite beskviken på väskan jag köpte (Soligor Classic Line Maxi 1). Den var billig, men CyberPhoto skrev på deras recension att den var välsydd. Det kan jag inte hålla med om, när jag jämför med andra fotoväskor. Jag hade faktiskt en Kata DC-437 innan, men kom snabbt på att den var för liten för all utrustning. Jag gillade dock modellen och kvaliteten var mycket bättre. Men dock var priset högre om jag skulle haft en större, så det får man väl ha i åtanke. Jag får se om jag orkar byta den... Om det blir en ny så blir det troligen en LowePro Stealth Reporter D100 AW, den kändes riktigt bra när jag klämde på den iaf!Jag köpte även Soligor mellanringset och Soligor närbildslinsset och jag hoppas de håller lite högre kvalitet än vad väskan gjorde. Jag tänkte iallafall använda dem båda samtidigt på mitt Canon EF 50/1.8 II för att kunna ta lite bättre närbilder! Senare kommer jag säkert att skaffa ett riktigt makroobjektiv, men det här är nog en bra början. Dessutom kan jag använda mellanringarna till ett eventuellt makroobjektiv senare också!

Inga kommentarer: