13 september 2008

Nytt objektiv

Var på MediaMarkt idag. Alltid lika imponerande sortiment, väldigt bra affär när man ska gå och känna på elektroniken innan man köper den och sedan hittar billigast pris. MediaMarkt hade en del grejer billigare än CyberPhoto så jag shoppade lite mer än jag tänkt mig =)
Målet var från början ett Canon EF 50/1.8 II och den kostade 1090kr hos MediaMarkt, vilket var ett normalt pris.
Sedan hittade jag också motljusskydd till objektivet, en Blåsbälg för rengöring av objektiv och kamerasensor, extra batteri till kameran och polarisationsfilter till zoomen (18-55 IS. De hade även en del väskor, men jag har nog redan bestämmt mig för en Soligor från CyberPhoto. De hade däremot några fina ryggsäckar från Crumpler, som även kostade ordentligt mycket för att man skulle bli avskräckt ;)
Det slutade med en hel varukorg på MediaMarkt och jag kommer säkert på återbesök någon gång.Det nya objektivet är vad jag kan se skarpare än zoomen och mycket ljusstarkare! =) Däremot är den väldigt plastig, men det spelar inte alls så stor roll för mig.

Inga kommentarer: