14 september 2008

144l Växtkaret

Så här ser 144l växtkaret ut efter ett VB och första riktiga trimmningen av växterna igår:Lite tätare växtlighet nu när jag trimmat och planterat om. Desingen börjar ta en form.
Jag tycker att ADA's gödning faktiskt var sämre än PMDD. Kommer garranterat inte att fortsätta med den, utan istället gå över till PMDD, DRAKON ev. Tropicas gödningar när ADA'n tagit slut.
Gödningen är väldigt utspädd så man får dosera väldigt mycket. Dessutom är den ju väldigt dyr och jag tycker verkligen inte att den är värd priset som affärerna tar för dem. Rekommenderar istället PMDD! som är lättare att dosera i egen koncentration och mängd.
Flera Pitbullpleco har hoppat ut ur akvariumet. Jag trodde att det snarare var tetrorna som var rymmare, men icke... Mycket tråkigt.
Det är ändå redan ganska mycket fisk i karet, så jag vet inte om jag ska ha några mer arter alls. Egentligen hade jag ju tänkt att även ha Kejsartetror och Amanoräkor, men jag får se. Om nu alla malarna hoppar du kommer jag ju inte att köpa nya utan istället någon ny stimmfisk eller räkor.

Inga kommentarer: