26 oktober 2008

Trots allt en ny

Jaaa... Jag bytte min kameraväska även fast jag sa att jag inte skulle göra det. Orsaken var att den gamla Soligor-väskan kändes "billig"/"plastig" eller hur man nu ska uttrycka sig, att inredningen i väskan var utformad så att man inte fick plats med så mycket och egentligen främst för att den inte fanns något regnskydd till den och att den läckte in vatten.
Därför har jag nu lämnat tillbaka Soligor-väskan eftersom att jag knappt användt den och köpt en Kata DC-443 ifrån Komplett.se istället. Den här väskan rymmer mer (fast den bara är lite större), man känner att det är mer kvalitet än den förra väskan och så har den ett regnskydd som man kan dra över hela väskan om det skulle börja regna. Jag tror även att den tål mer vatten utan skyddet än vad den förra väskan gjorde också.
Här kommer då en uppdaterad bild på min kameraväska: (har fått med det mesta i bilden tror jag)

Inga kommentarer: