27 oktober 2008

24l Växtkaret

Elatine triandra har växt till sig lite i 24l växtkaret. Den har tryckt sig ner mot botten precis så som jag vill ha den. HC:n har knappt börjat växa, men den tar sig säkert snart. Sedan ska jag ta bort lite Elatine i mitten, så att layouten ovanifrån ser ut som ett U, dvs inte en helt rak linje mellan Elatine och HC.
Cryptocoryne cordata ("Rosanervig") och C. bullosa ska jag inte ha kvar längre i detta kartet, så om någon är intresserad av att köpa någon av dem så hör av er! Jag har ändå kvar dom tills jag har hittat någon som vill köpa dem.
Blyxan får nog stanna kvar lite till iaf. Sedan kommer jag förhoppningsvis få lite Pogostemon helferi på posten i veckan som jag tänkte plantera i de bakre hörnen av karet.
Jag vill ha scapen väldigt ren utan massa olika arter, men tycker ni att det ser FÖR kalt ut? Man kanske ska lägga till någon sten (Minilandscape) eller vad tycker ni? Jag tar gärna emot lite respons =)
Har även bytt namn på scapen, till Scape of Simplicity istället =)

1 kommentar:

Wickberg sa...

Jag tycker du har rätt, ser lite för platt ut i dagsläget. Ja tycker definitivt du ska trycka in en liten sten eller dylikt för att få upp höjden något. För övrigt ser ditt stora akvarium ut som en dröm, helt fantastiskt!