21 juni 2007

Hornbach

Åkte till Hornbach efter sommarjobbet idag. Eftersom att jag fått flisor (metallflisor från själva "skrapan") från min gamla JBL Blanki, köpte jag en ny sån idag. Är iof fortfarande tveksam till att använda den, men det är absolut den bästa metoden jag testat för att ta bort alger (alla sorter!) från glasrutan. Funkar även bäst på välda rutor. Jag köpte också en Javaormbunke till 160l, en håv (lite finare och mindre) till eventuella räkor, timers för 54l belysning, Malaysiska Sandsnäckor (gratis) till nystartat 54l, JBL MicroMec filtermaterial (keramik-kulor) och JBL GH test (för att kolla så att det inte är brist på Mg och Ca till räkor och snäckor). Tror inte att det var någonting mer iaf... JBL MicroMec är coola tycker jag, fast vet egentligen inte om dom verkligen är superbra.... Jag köper dom mest för att jag tycker dom ser lite roligare ;) ut än alla andra sorters keramiska filtermaterial.

Inga kommentarer: