7 juni 2007

Grejer från Haack! =)

Idag kom min beställning från Peter Haack =D 750g KNO3, CO2 diffusor och 2 påsar vermiculit.
Här är en bild på CO2 diffusorn, PlantSwap's egna CO2 reaktor och den är verkligen snygg också!Jag har inte dirket tänkt att använda den till nåt speciellt just nu, men till ett mindre kar (-60l) skulle den nog vara perfekt!!! En sån CO2 diffusor inkl. frakt kostar 110kr, vilket är mycket billigare än om jag köpt en från USA, iom att deras märken är mkt dyrare + frakt och tull! Så jag passade på nu istället =) Den ser ut att fungera bra iaf!
Jag fick också 2 små påsar vermiculit från Peter: Det här är tydligen bra att ha under gruset för växterna... jag har ännu inte riktigt förstått vad det är bra för, men några andra hade rekomenderat det, så jag tänkte jag bara testa lite.
Den här KNO3'n från Peter såg ganska olik ut om man jämför med min gamla (säkert 3-4år) från Granholm. Peters ser mer "saftig" ut, inte torr och kritvit som Granholms. Jag har haft problem med Granholms KNO3. Den har blivit grumlig om man blandar en lösning och har stående i burk, så som jag ska och brukar göra =s Den här nya KNO3'n borde iaf vara bättre och fräschare!

Inga kommentarer: