3 mars 2007

Multisar till 102l! =D

Äntligen!!!
Jag kollade nitrit, pH och KH hemma idag, innan jag åkte iväg till Zoomässan för att köpa fiskar.
Idag såg det ut så här:
pH: 8.0
KH: 11
NO2: 0ppm
2 dagar tidigare hade jag 0.1ppm NO2, så det har sjunkit eller så är det bara testet (eller mängd vatten jag lyckats testa) som "ändrat" sig, men jag tror inte det ändå. Det jag använder nu är fräscht, typ 2 veckor gammalt.
Jag tog med lite vatten till affären ändå, och det blev 0ppm nitrit med deras test också (Sera dropptest), så jag köpte 6st Lamprologus multifasciatus, F1!!! Riktigt coola fiskar! Lite blyga i början, men strax efteråt började dom gräva lite och "bråka" =) Verkar mycket roliga.
Jag hoppades på att dom skulle simma till snäckorna, så att jag kunde få plats med någon sorts Julidochromis också, men ungefär hälften av dom är vid snäckorna och dom andra är vid stenarna tillsammans. Jag borde iof ändå få plats med jullar, för multisarna håller till vid botten, men jullarna är nog uppe vid ytan och överallt i stenröset, isf. Eller så kör jag med Syndotis petricola istället för jullar, men jag tror inte det.
Jag är riktigt nöjd med layouten också, fick till det snyggt med stenarna tycker jag faktiskt =)

Inga kommentarer: