24 november 2007

GCG höstauktion

Mycket trevlig auktion och jag vill tacka alla dom var med =D och såklart GCG också. Jag tog med en massa grejer till GCG höstauktion i år! Riktigt gött att få rensa ut allt. Hade aldrig kunnat tänka mig att allt det skulle få plats inne i mitt nya (mindre) rum. Bland annat hade jag med mig detta:
  • Mitt 2l nanokar-kit
  • Min belysning + lysrör som jag haft till mitt 160l
  • Kalksten och fiskar som varit i 102l
  • Körsbärsräkor
  • Guld Ampullaria
  • Asiatiska Filterräkor
  • Guld Ancistrus
  • Pygmépansarmalar
  • Sten jag lyckats samla på mig
  • Red Moor rot
  • Zeolith
  • m.m.
Jag kom hem med ett Jaqno ytterfilter 501 (500l/h) och en Cryptocoryne pontederifolia. Ytterfiltret verkar funka bra (jag har provat det lite snabbt). Möjligtvis lite krångligt att fylla på vatten i filterbehållaren och själva starten av filtret var lite krånlig... jag fick hälla i vatten genom slangen (insuget) för att få igång den. När den väl är igång är den nog superbra! Stor filtervolym för styrkan också, det gillar vi! =) Nu lite senare kör den på bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

En riktigt trevlig auktion! Jag kom hem med bla några platy, har aldrig ägt platys i hela mitt liv så trots att det är en väldigt vanlig fisk så känns det lite spännande :)