18 november 2007

24l uppdatering

Har fixat lite med 24l, så nu är det dags att uppdatera =) Idag har jag planterat om och sorterat ut vilka växter som jag skulle kunna tänka mig att ha med i aquascapen. Så nu finns en del växter till salu. Hör av er om ni är intresserade! Jag har även satt in en vit bakgrund, det kommer bli bättre när jag flyttar bak bakgrunden lite, så att den blir belyst av akvariumets belysning också. Då blir den lite ljusare. Jag har gett scapen namnet "Swedish Forest". Nåt liknande kommer det iaf bli =) Jag fyllde upp vatten idag, inget VB ännu, när jag fortfarande kör in filter med Nitrivec... Jag har mätt NO2 och den var på 0.1ppm, ok men den ska ner till 0! Jag var har också varit på Zoomässan idag. Jag har gått ett tag och kollat på dessa coolingar! Kantnål heter fiskarna kag köpt. Den är släkting med sjöhästar, fast sötvattenslevande. Dom är grymt coola tycker jag! =D Dom ska inte vara helt omöjliga att få yngel av, men det svåra är att föda upp dom, eftersom att dom har så små munnar. Dom kommer inte heller äta upp räkyngel som jag kommer ha i karet senare. När dom får yngel bär hanen dom i en ficka på magen. Dom verkar trivas än så länge ;)Dom har ganska kul stjärtfena ;) Dom är ungefär 15cm långa, dom blir inte så mkt längre. Dom ligger tydligen mest still (inte nu iaf), men jag tycker dom är grymt coola ändå!
Jag har också bytt ut PlantSwaps CO2 diffuser mot en Rhinox 1000. Jag trodde att den nya skulle fungera bättre än PlantSwaps, men den var ännu bättre än vad jag trott! Extremt fina bubblor som inte kommer från en och samma punkt på keramikplattan (som den förra)!
Denna diffusern är ju rätt overkill för mitt 24l, men bättre med för mkt än för lite, särskillt när det gäller mist.
Har försökt ladda upp en film hur många gånger som helst nu och det funkar inte. Har mkt problem med Blogger =( Jobbigt att ladda upp bilder också, men det funkar oftast iaf. Även problem med radbrytning i inläggen. Funderar på att byta till nåt annat, tex one.com
EDIT: laddade upp en på youtube istället...

Inga kommentarer: