5 november 2007

54l VB

20l VB i karet. Jag provade nya mineralpulvret, verkar bättre än det jag redan hade! Jag hade också i 5ml FFM.
Kolla här vilken kvävebrist mina Shinnersia i karet har =D Värsta jag sett! Dom är rätt läckra nu faktiskt.
De gula räkorna blir fler o fler. Malaysianerna blir mer och mer tuffa, men inga yngel från dom ännu. Jag har sett ett litet yngel från de blonda Tigerräkorna också =) Som jag disskuterat med några andra på nätet, så känns det som att räk-marknaden kommer "krascha" när några människor säljer sina ovanliga räkor jättebilligt. Att priserna sjunker är väl inte konstigt, men man behöver väl inte överdriva! Jag tycker att det finns några som förstör marknaden för oss andra. Håll uppe priserna lite, så dom inte störtar. Nu låter jag ju egoistisk, men det var inte så jag menade =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så det finns en kartellbildning på räkfronten? Nä, ner med räkpriserna säger jag. Går det odla "ovanliga" räker lätt ska de inte förbli ovanliga. Och då ska priserna ner.