29 september 2007

Fashop

Idag kom min beställning från Fashop. Frakten av paketet har vart lite krångligt, men till slut löste det sig. Jag har köpt 6st Asolene spixi och några Heatpacks (ett mindre paket som man öppnar precis innan det ska skickas, då håller paketet värmen i 24h efteråt. Det som händer är att 2 olika salter blandas och reagerar med varandra, då alstras värme. Ungefär så =) 1 Heatpack ligger i en plastpåse som är ca (1*)8*15cm stor). Priser har vart ok, men inte mer. Hamid Farhadi som han har affären (www.fashop.de) har inte kollat mailen så ofta, vilket lett till halvkass kommunikation med honom. En anledning till att frakten blev krånglig var att han inte hann svara innan (inte ännu) hur han skickat paketet... Själv snäckorna var i rätt dåligt skick faktiskt =( jag köpte 6st, 3st av dom var döda. 50% förlust (iof var det ju ganska få djur, men ändå!) är ju inte aceptabelt!!! Vet inte om han kommer ge tillbaka pengar (eller om han ens kör med DOA), han har iaf fått bilder på dom döda snäckorna, så jag får se vad han säger. Jag vill helst att han skickar nya snäckor. I allmänhet har jag fått en halvkasst intryck av Fashop (eller Flora Aquaristic som det också kallas), han verkar inte jättemån om sina kunder.

Inga kommentarer: