7 mars 2009

Börjar se bra ut

Växtkaret direkt efter ett mindre VB.Växterna växer och allt annat rullar på utan några problem och många av växterna har fått en riktigt snygg röd färg! Det gillar vi. Dammalgerna försvinner snabbt efter att man skarat rutorna ett par gånger under några dagar och kört med UV-C filter, så dem har jag inget större problem med längre. Lösningen för mig var absolut UV-C filtret! Just nu är det inga andra alger heller som retas med mig, skönt.
Jag har provat att ta lite skak-bilder i akvarierna nu när vädret varit så tråkigt ute under en hel vecka. Blev rätt så bra trots allt.Och för att inte gör inlägget allt för tråkigt, så kommer lite skalare-bilder...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! ha! Skakbilder av akvariet har jag faktiskt inte testat... inte medvetet.
Du har fått fram en fin effekt, gillar du det själv? Visst är det kul?

Hälsningar Sonja!

Leonard sa...

Jo jag tycker det var ganska roligt att prova, men jag kan tänka mig att man tröttnar på att ta bilder i akvariet eftersom att det kanske inte blir så enormt stor variation på bilderna. Då är nog naturen bättre/roligare att ta skakbilder i.
Hälsar Carl!