11 mars 2009

Äntligen Makroobjektiv!!!

I eftermiddags hämtade jag ut ett Sigma EX 70mm f/2.8 DG Makro från posten. Jag beställde det ifrån Kungsholms Foto, vilka hade det lägsta priset på objektivet i Sverige. Ni hittar dem här: http://www.kungsholmsfoto.se/
Hemsidan är verkligen hemsk, men efter att jag pratat med personalen på telefon, som verkar mycket kunnig och seriös och efter att jag även rådfrågat personerna på Fotosidan.se som bara hade goda erfarenheter från Kungsholms Foto, så bestämmde jag mig för att lita på butiken och det var det väl värt! Det kändes inte så bra att bara föra över pengarna på ett konto, men allting gick hur bra som helst! Mycket fin packetering och snabb leverans (1 dag). Kan inte annat än rekommendera dem, även om de borde tänka på att göra om sin hemsida ;) Rekommenderas verkligen! De brukar även ha riktigt bra priser.
Och objektivet, vilken DRÖM!!!
Första känslan var kvalitet och en riktigt skön känsla. Jag har inte provat det på kameran ännu, men imorgon då jag bara har ett utvecklingssamtal med skolan och sedan är ledig, så ska jag prova objektivet. Kommenterar hur det verkar senare när jag "lärt känna" det.
Om jag jämför med mina plastgluggar till kitobjektiv, så kommer min kräsenhet nog att stiga ett snäpp sedan inköpet av detta underbara objektiv ;)
Ni kan läsa mer om objektivet i dessa test:

Inga kommentarer: