11 februari 2008

växtkar VB

Det fick bli ett VB i växtkaret idag =) Det var nog 2 eller 3 veckor sedan sist och dessutom har jag hittat nåra döda Tigerräkor och en död Kantnål i karet =( Speciellt synd med Kantnålen, men det här karet är ju inte heller helt optimalt för dom... för hög cirkulation, massa gödning, för lågt pH. Jaja...
Rotala macrandra "Green" börjar ta sig nu =) Jag tycker den är rätt snygg när den får lite mer diskreta färger, som matchar layouten och inte sticker ut för mycket. EasyCarbo är verkligen grymt bra mot alger, men min Javaormbunke verkar inte alls gilla den. Flera blad har bara blivit bruna och dött (har varit helt välmånde innan), den enda anedningen jag kan komma på är EasyCarbo. Det är däremot enda växten som reagerat negativt på det.
Räkorna verkar också ta skada av den tyvärr. Jag kommer nog ändå fortsätta med EasyCarbo, fast i mindre mängder.
Gödning efter VB:
2ml micro+
0.5krm K2SO4
10ml KNO3
1ml EasyCarbo

Inga kommentarer: