28 juni 2020

Ny frisyr

Toppen av vulkanen har nu täckts i Flame-mossa, som ska form-klippas. Den första trimningen gjordes idag.
Jag tycker akvariet ser bättre ut än någonsin tidigare. Den högra förgrunden har ordnats upp och känns inte längre stökig, även om jag nog kommer försöka ge ännu mer plats på Monte carlo-mattan. Nu väntar jag på att växterna ska fylla ut området på stenen lite mer och när jag lyckas tajma det med tillväxt av mossorna efter trimning blir det ett sista foto. Osäker på om jag ska börja tävla igen, vi får se hur det slutliga resultatet blir först.
Ceratopteris-plantan är helt klart för stor för detta akvarium, så jag håller den vältrimmad med enbart några blad i taget. Funderat på om jag skulle byta den mot någon annan snabbväxare, men tycker den passar in ganska bra så länge den inte tar över.

Kampfisken har helt återhämtat sig och fenorna är nu utväxta igen. Han verkar trivas bra och hoppas kunna ha med honom i nästa aquascape efter sommaren också. 

Inga kommentarer: