18 februari 2012

Vattenbyte

Som vanligt 50% VB och 1krm dosering av min torrmix. Idag rengjorde jag ytterfiltret, vilket är första gången sedan uppstart. Det var inte alls smutsigt, så det verkar fungera OK att rengöra det var 3:e månad.
Jag ändrade mig angående extra dosering av PMDD och tillsatte bara en halv dos (0.5krm) torrmix i onsdags. Min magkänsla säger mig att det stämmer bättre med växternas näringsförbrukning, så att det blir jämna nivåer hela veckan.


Jag är lite inne på att justera min hardscape. Växterna är jag nöjd med, men jag tror att helheten skulle bli mycket bättre med en förbättrad hardscape. Problemet är bara att hitta en affär med stort urval på stenar, vilket inte verkar finnas i Göteborg. Drömmen hade ju varit att bo i Japan, och ha tillgång till alla ADA-produkter och material.

1 kommentar:

Rebecca sa...

Hej Leonard!
Jag är ordförande i Uppsalaakvarieförening och mycket imponerad av dina aquascapes! Är du eventuellt intresserad av att komma och hålla ett föredrag i höst? Hör gärna av dig! info@uppsalaakvarieforening.se
/Rebecca