30 november 2009

144l Växtkaret

Här har vi då den nya layouten i växtkaret.Inte direkt välvuxet, men det tar nog sig!
Jag har bytt ut min kraftiga Point Four diffuser mot min lilla som jag hade till mitt förra 24liter växtkar. Jag har inte hunnit justera in CO2-mängden, så just nu kommer det ingenting alls. Jag tror att det kan bli bra med en kombination med den lilla diffusern (mao mindre mängd CO2) och EasyCarbo i det här scapet då det inte är så stor växtmassa. Jag kör på halvfart med mina två T5 lysrör, så ljuset är lite fult nu tycker jag, väldigt lila. Jag har PowerGlo nu, så jag kanske byter till något rör med lite varmare färg. Gropen i sanden längst fram beror på pumpen som är riktad rakt mot framrutan för att cirkulera runt CO2'n, men den har flyttat på sanden istället. Får nog flytta runt dem lite för att få en optimal spridning vilket det inte verkar vara nu om CO2'n är påslagen.
Inga Humlefiskar har dött eller blivit sämre verkar det som, kul! Så jag har fortfarande kvar mina 7 goingar.
Även Fantomtetrorna mår bra, fast de är mycket mer skygga nu när jag inte har lika mycket växter märker jag.

Inga kommentarer: